Aller au contenu
DroneBuilds

ExpressLRS V3.2.0


WaF Bot

Messages recommandés

Getting Started 3.0 Documentation

The important stuff

  • Arming must be on AUX1 for safety and feature reasons, having this fixed allows us to maintain small packet sizes and deliver better aux channel options
  • Be sure to flash both the TX and RX.
  • Lua script MUST be updated to elrsV3.lua and is backwards compatible with 2.x. Get it here: Lua

Compatibility

This is a minor version release (new features, targets and bug-fixes only) and is compatible with V3.X.

Who should update from V3.1?

  • Anyone using a PWM RX and set failsafe values from Lua
  • Owners of the new Radiomaster hardware listed below
  • Anyone using 868/915 receivers and wanting to use higher power for telemetry output
  • The other fixes listed do not affect flight performance, and the features are either minor or not yet available (Gemini) due to lack of commercial hardware.

New Targets

  • Transmitter Modules
    • Radiomaster 2.4GHz Boxer #1999

New Features

  • Gemini 2.4GHz #1914 ExpressLRS Gemini Tx
  • Module Configuration Import/Export for backing up or cloning your TX #1943
  • Configurable TX PWM fan speeds based on power output level #2011
  • The telemetry power on 868/900mhz receivers can now be selected from 10mW, 25mW, or 50mW via the Lua (note, this was technically included in version 3.1.2, but was missed in the release notes) #1981

Maintenance

  • Update EMAX 900 OLED power settings #1986
  • Fix GitHub build warnings #1948
  • GitHub Actions: update deprecated PIO platform command #2023

Fixes

  • Fixes DIY hardware with different pin mappings and allows auto WiFi mode to be entered. (sx1280) #1990
  • Fixes WiFi updating on ESP8285 based receivers due to not enough space. #2019 #2024
  • Minor fix that may improve RX connection after a failsafe if the frequency has drifted. #1997
  • Fix PWM output for ESP32 based receivers. Note that no ESP32 base PWM RX are currently available commercially. #1951
  • Fix PWM failsafe value channel mapping #2020
  • Free up some more RAM on ESP8285 based devices #2026
  • Add condition to prevent config commits from the main loop while in WiFi update mode #2037
  • Fix visibility of TLM status on the web UI. #2035
  • Improve wifi scanning #2036

Known Issues

Lire la source

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Motard Geek changed the title to ExpressLRS V3.2.0
  • 4 weeks later...

Hello,

J'ai basculé ma flotte avec la dernière version. Dans l'ensemble cela s'est fait sans grosse difficulté.

Une fonctionnalité qui m'intéressait particulièrement, était la connection à Betaflight (sur l'App mobile Android) depuis le wifi généré par le récepteur.

Malheureusement je n'ai pas réussi, quelqu'un a eu une expérience plus positive ?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Quoi ?

Salut, j'ai galéré à appairer mon premier récepteur elrs (en version 3.2.0), il existe une application ?

Je veux bien essayer, par speedybee ?

J'ai pas réussi à intégrer le binding phrase dans le rx avec mon pc.

J'essaie demain soir

Modifié (le) par willi
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello,

Tu as la possibilité maintenant de paramétrer ton RX en passant directement par le wifi généré par celui-ci. Je n'ai pas fait attention à tous les paramètres accessibles et je ne serais incapable de te dire si la Binding phrase en fait parti. Mais je sais pour l'avoir fait que tu peux par exemple changer le temps au bout du quel il active le wifi si il n'a pas trouvé de TX. C'est bien pratique avant tu étais obligé de le reflasher.

Concernant la connexion depuis un appli mobile, je n'ai pas essayé avec speedybee mais avec l'app Betaflight sur android et je ne parviens pas à accéder à betaflight. J'ai réussi depuis le PC mais pas sur le tel. Tu arrives à accéder aux paramètres de ta FC avec speedybee en wifi ?

Modifié (le) par Hesiodes
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
  • Sur cette page :   0 membre est en ligne

    • Aucun utilisateur enregistré regarde cette page.
  • YouTube / WE are FPV

×
×
  • Créer...